DIARI DE TARRAGONA ENTREVISTA AL PRESIDENT
20/09/2022

La nova junta directiva, disposada a revitalitzar el Club Tennis Tortosa

L’entitat sembla recuperar-se del malson que ha patit en els darrers anys i emprèn nous projectes per a la nova etapa.

16 septiembre 2022 18:54 | Actualizado a 17 septiembre 2022 07:00

El mes de gener de 2020 s’encenen les llums vermelles d’alarma a l’entitat esportiva tortosina, amb un dels majors patrimonis de les Terres de l’Ebre, en disposar de la titularitat d’unes magnífiques instal·lacions a la carretera Simpàtica, i un llarg historial social i esportiu. La situació era crítica. Es va produir un buit de poder, el temps passava i després d’alguns intents en les assemblees de socis convocades, el club continuava sense una junta directiva capaç d’adreçar el seu rumb.

La situació de les hipoteques bancàries feien insostenible la continuïtat d’una entitat amb un deute al voltant del mig milió d’euros. La solució proposada per la comissió directiva del club va ser oferir a l’Ajuntament de la ciutat la compra del complex esportiu, tal com es va informar en una assemblea extraordinària de socis.

Després d’una llarga etapa amb un preocupant buit de poder, l’11 d’agost en el decurs de l’Assemblea General de Socis, es va procedir a la dissolució de la Junta Electoral, amb l’aprovació de la candidatura única d’Albert Roda, empresari del món de la comunicació, com a president, càrrec que va mantenir durant poc temps.

El Club Tennis Tortosa era com un malalt gairebé terminal que semblava esgotar les últimes hores a l’UCI, però finalment es va obrir una escletxa d’esperança. El passat mes de juny, un grup de socis, van sortir al rescat amb a la formació d’una nova junta directiva presidida per Francesc Minguell.

El nou president reconeix que la situació en què es trobava l’entitat era molt crítica: «la manca de gestió en aquests últims anys, la situació creada per la pandèmia i alguns interessos personals més enllà del benefici general de la mateixa entitat social, ens ha conduït a una situació irreversible que podria inclús provocar el tancament o venda dels terrenys i de les mateixes instal·lacions del club».

El principal objectiu del grup de socis que han format la nova junta ha estat evitar la desaparició del club: «l’objectiu de la junta actual en aquesta nova etapa és sobretot assegurar la continuïtat de la mateixa entitat. Una societat que l’any vinent complirà 80 anys», diu Minguell.

El club es va crear el 1943 per un grup d’entusiastes, presidit per Josep Maria Cruells, per a practicar el tennis. En aquella primera etapa es jugava a les pistes privades de famílies que tenen al seu xalet pista de tennis, i des de 1969 el club està ubicat a les actuals instal·lacions. «Actualment comptem amb 130 associats en diferents modalitats, als que voldria agrair la seua fidelitat, i compromís durant aquesta etapa tan complicada que estem travessant. Sense el seu suport el club ja hagués desaparegut del tot. Igual agraïment per als responsables de l’escola de Tennis que no han deixat d’entrenar i competir, lluint en nom del club i la ciutat de Tortosa per a tota Catalunya, al seu director esportiu Xavi Martí i els mateixos familiars dels alumnes se’ls ha de reconèixer el gran treball realitzat i que hagen continuat donant, en aquestes circumstàncies, l’oportunitat als més joves d’iniciar-se en l’esport del tennis».

La nova junta està disposada a revitalitzar el club. «Malgrat tenir moltes incerteses amb el futur i feina per fer, el nostre objectiu és obrir les portes de l’entitat, potenciant l’esport de la raqueta però també en noves modalitats per adaptar-nos als nous temps, ja que veiem l’esport com un vehicle d’inclusió social, educar i fer créixer amb l’esport per fomentar les habilitats i els valors com el treball en equip, l’esperit de superació, compromís i competitivitat». Un altre complicat repte és solucionar la greu crisi econòmica i recuperar activitats. «Estem en negociacions permanents per reconduir la situació en l’àmbit econòmic i financer. Els meus companys i companyes de junta estan fent un treball excel·lent quant a nova gestió, comencem a treballar en nous projectes, ampliar l’ús de les magnífiques instal·lacions en un espai privilegiat, com és el barri de la Simpàtica, on es poden practicar diferents esports», exposa el president. Hem organitzat en menys de dos mesos un torneig de FutPadel, el primer torneig de pàdel femení de les Terres de l’Ebre i hem recuperat el prestigiós torneig social «Ciutat de Tortosa», en la seua XVII edició. També recuperar la piscina, impulsar i dinamitzar el club, municipalitzar l’escola de tennis i pàdel per arribar a tots els joves de Tortosa i de les Terres de l’Ebre que vulguen practicar l’esport són objectius de la nova junta».

Així, la seua intenció és recuperar moltes de les activitats que s’han deixat d’organitzar: «hem d’aconseguir tornar a optar als tornejos internacionals com el de la WTA, que es va celebrar durant 20 anys al nostre club, amb el pas de jugadores reconegudes internacionalment com la gran tennista Garbiñe Muguruza. Aquestes i altres que estem planificant seran algunes de les activitats que volem portar a terme mentre dure el nostre període».

Per aconseguir el ressorgiment del club compten sobretot amb un gran patrimoni, «a Tortosa i a les Terres de l’Ebre, no podem prescindir d’unes instal·lacions com les actuals, que ja formen part d’un patrimoni esportiu del territori amb 14 pistes per fer esport, entre pàdel i tennis únic a la ciutat, gimnàs, piscina descoberta, i amb la voluntat d’anar ampliant en altres esports i modalitats, amb el complement d’un local socials d’ús polivalent de mil metres quadrats distribuïts en tres plantes on podem organitzar tota mena d’esdeveniments socials, culturals, gastronòmics, formatius i de salut».

L’entitat esportiva tortosina celebrarà l’any que ve els seus 80 anys d’història.